Een geschiedenis van hulp
Het merk 3-IN-ONE zet zich in om het de mensen gemakkelijker te maken hun onderhoudsproblemen op te lossen, en doet dit al sinds 1894.
3-IN-ONE is beroemd om hoe lang het al bestaat… het lost al sinds 1884 problemen op en maakt mensen aan het lachen.
En daarom nam WD-40 in 1995 officieel de 3-IN-ONE olie-activiteiten over en is sindsdien blijven innoveren om het beste product met de beste leveringssystemen te produceren.
De Amerikaan George W. Cole, afkomstig uit Asbury Park in New Jersey, ontwikkelt een formule speciaal voor het onderhoud van fietsen. Dit product smeert, reinigt en voorkomt tegelijkertijd roestvorming. 3-IN-ONE Olie is geboren!
Het product kent een enorm succes en het kleine bedrijf, G.W. Cole, wordt een volwaardig bedrijf gevestigd in de staat New Jersey.
Het bedrijf wordt omgedoopt tot de 3-IN-ONE Oil Company. In die tijd werd de olie in glazen flessen op de markt gebracht.
Het merk gaat opeenvolgend over in handen van Drug Inc, Sterling Products Inc voordat het in januari 1936 definitief wordt overgenomen door AS Boyle (een dochteronderneming: van American Home Products). Het eerste kleine metalen blikje verschijnt in dit jaar.
Eerste advertenties in de Amerikaanse pers
De nieuwe metalen blikvorm verschijnt en het merk verzekert zijn groei onder het beheer van Reckitt & Coleman PLC in de VS en in verschillende Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje).
Verschillende reclamecampagnes op televisie zorgen ervoor dat het merk zijn bekendheid in Europa ontwikkelt.
WD-40 Company neemt het merk 3-IN-ONE over van Reckitt & Coleman en voltooit daarmee zijn “Fortress of Brands”.
Innovatieve verpakkingen worden geïntroduceerd om gebruikers te helpen moeilijk bereikbare plaatsen en mechanismen te smeren, en geven het merk een nieuwe look.
Nieuwe productlijn uitbreiding in Europa met de introductie van de 3-IN-ONE aerosol met PTFE.
Introductie van de 3-IN-ONE technische productlijn.
Introductie van de 3-IN-ONE Double Spray met zijn beroemde tweevoudige sproeisysteem.
De verpakking van het historische merk wordt vernieuwd! Het wordt visueel beknopter en nog praktischer in het gebruik.
Een nieuwe modernisering van de verpakkingen met duidelijkere en eenvoudigere afbeeldingen, waardoor de 3-IN-ONE producten gemakkelijker te begrijpen en toegankelijk zijn.
3-IN-ONE’s 125ste verjaardag
© 2025 WD-40 Company.
Alle rechten voorbehouden